AKU, WANITA DAN HAWA..


"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada. "

AHAKSSS!!!!

June 18, 2011

tak tahu...

Awal pg semalam(17 jun) aku bergegas  untuk menemani adik aku yg tersayg ni ke Hosptl Pakar......(x payah la nak interframe namenye..kwngkwng....) coz ade temujanji... Berikut merupakn kronologi PERGERAKAN kami:

  • Lebh kurg jam 7.36am, aku da menaiki teksi,aku,mak n adik la.. gitu-gini dgn uncle taxi tu, "ok la, RM80 je.."uncle tu kate,selepas aku bertnyekan brape tambg dari Pekan Rengit till hosptl yg terletak ka Muar tu...
  • Boring je mase otw nak tempat *tersebut... sunyi sepi, just dgr kenderaan sekeliling....tgok luar, mate pulak memanggil2 untuk tertutup, last2 aku tdo je....

tdo je la kejenyee..


  • Sepanjg perjalann tu, dalam aku memejamkn mate, otak aku cuma ternampak 'detik2 kematian je...'kebetulan hari tu hari Jumaat,otomatik la aku teringat satu mimpi  yg aku alami sePANJANG BULAN MEI lalu...cukup menginsafkan...*aku takkan ceritakan disini... :"(  Aku selalu teingatkan nasib org2 yg aku sayang dalam hidup aku sepnjg aku bernyawa kat dunia ni...ayat yg aku ingat dan terngiang2  dalam otak time tu ialah>>>PERKARA PERTAMA YG AKAN DIHISAB OLEH ALLAH PADA HARI KIAMAT KELAK ADALAH SOLAT!!!!!<<<<
  • Huhuhuu..pejam celik2...da nak sampai dah.. tetiba berlaku 1 insiden, "knape lain je jaln nak ke Hosptl berkenaan ,ehh!!! ni jalan nak ke hosptl yg lagi 1 tu(coz da pernah pergi...) nasib baik uncle tu sempt berpatah balik, lau tak..terbang lgi la duit..huhu.. TERBAEEEKKK!! la uncle ni, tepat2 jam 9.15 aku sampai kat hosptl tu...
  • Gitu-gini2, dalam jam 10.00 pg semuanya da settle dah, akibat kelaparan sgt(bunyit macam kebulur bebenor....    :P) aku ajak mak n adik g makan kat medan selera dalam lingkaran Bustand Maharani tu...cuace pun tak berape cerah pagi tu, d tambah pulak makan dok menghadap laut, fuyoooooh!!!! sYioKnye!!!!
sehingga tak terasa bila nasi+ayam goreng+kuah kari daging aku habis..hahahahaha!!

  • After that, jam 11.15 pgi bus da bergrak ke BP, punyelah lambat pakcik tuh!!! geram je aku...
  • Mase otw balk tu jgak tga sedap2 tdoq, aku d kejutkan dgn satu haruman yg sememangnya mengingatkan aku pada seseorg..kwangkwang2...Alaa..sape la yg pakai ni..tetiba teringat sume peristiwa ketika 3 bulan aku OJT buln Jan-Mac yg lpas....OMGOMGOMG!!!!

1 comment: