AKU, WANITA DAN HAWA..


"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada. "

AHAKSSS!!!!

July 4, 2011

Genap setahun Peristiwa(8/7/'10) dan Kenangan ITU(5/7/'10)....[Part 1]

Majlis Perasmian Kenangan itu..
Hari nie genap setahun...(seperti tajuk d atas..)
Flashback......Kisah bermula:


Barisan2Pem. Fasilitator kecuali yg baju Merah n Oren tu,mereka Fasilitator...hehehhe...
     Jika ikutkan  mase 1st name terpampang untuk menjadi "Pembantu Fasilitator" tu rase berat hati untuk  terima kenyataan itu, lau tak nak kene cari org untuk ganti tempat aku,dgn syarat dari kos yg same, aku da offer pada yg berkenaan sumenye bagi jawapan yg same.."x minat la Kak Yah",kite x layak lah Kak..,boleh ke??layak ke??? ..... tu la alasan d org ...macam2... cuti sem 2 minggu otak asyik fikirkan tugasan sebagai pembantu fasi je time tu...hmmm...
     
          Dalam situasi  yg penuh dgn tnde tnye, aku  wat jugak preparation untuk blik smula ke Institut..Gitu-gini, 4 hb julai after zohor, aku da bertolak ke Institut.. Bilik yg d tetapkan untuk Fasi  >Aras bawah, bilik 1-7 hingga 1-9 sahaja< macam tulah notis yg ade kat Guard depan mase tu.. Dah selesai tandatgn attendance dgn Kakk Guard tu, aku bergegas ke bilik yg berkenaan, "alamak nak duk  kat bilik sebelh tu ade "hamba Allah yg "tu" plak..."x pelah, ku duduk bilik 1-9 ni je, kosong, xde org pun... sampai2 je kemas ckit2 dorm tu... Dan berdasarkan notis kat guard td, mlm ni ade perjumpaan dgn semua Pembantu2 Fasi..

 Dan malam itu..(ceh..ayat skema je kan2...) Meeting  tersebut d ketuai oleh Ketua Fasilitator yg juga merupakan Pakar Psikologi Institut, merangkap juga Warden kami(asrama perempuan) dan turut d sertai oleh warden asrama lelaki.. Dalam pada mase yg same Kad Fasi telah dberikan kepada kami semua, Berlaku satu insiden yg tidak ku minta...huhuuhuhu.. Pada mulanya kenape la name aku tak d panggil untuk menyertai rakan2 yg lain dalm menjalankan tugas seperti mereka yg telh pun d bahagikan kepada beberapa kumpulan...
Bile dah d count2 jumlah kami adalh seramai  12 org.. Ape dah terjadi???
Kami jadi ape?? Ape tugasan kami??? Tu je la yg otak aku dan beberapa sahabat yg lain fikir mase tu...
"Kamu yg takde tugasan ni adalh antara yg special d mata kami.. Kamu  12 org ni, saye lantik sebagai Fasilitator..Dan saye hanya Penasihat sahaja.."(merujuk kpada Ketua Fasi n Naib Ketua Fasi>Warden lelaki tu<) Fuyoooh!!! macam tu sekali ek.... mase tu rase macam  tak berkeyakinan n takut sangat2!!!! KERANA APE:
  1. Aku xde xperience untuk menjadi seorg Fasi..kalu nak dbandingkan dgn 2 org senior aku tu..
  2. Time tu xde rase yakin langsung nak handle Group yg akan aku pegang nanti.. alaa senang citer, x prepare n aku 'zero' sgt time tu...Kesian aku.
  3. Tapi memang benar firasat seorg yg arif tentg ilmu Psiko.ni memg hebat!!! Ketua fasi sgt2 la faham keadaan aku time tu sehingga terlontar kate2; "Zahariah, awak ok??Teringat kat kembar awak ke?? Xpe, saye yakin awak boleh buat"     Ish3x...Positif la Kak Yah!!

Gitu gini..jam dah pukul 2.16 pagi ..memang x sedar pun mase berjalan.. syok sgt kot dengar taklimat n d tambah pulak dgn macam2 perasaan... MENANTIKAN HARI ESOK......
To be Continued....

No comments:

Post a Comment