AKU, WANITA DAN HAWA..


"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, karena itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada. "

AHAKSSS!!!!

July 8, 2011

Genap setahun Peristiwa(8/7/'10) dan Kenangan ITU(5/7/'10). -Part 3

   Salam untuk semua pembace setia Blog aku nih...hehehe...dah la x cantik mcm blog kalian... tapi ade 'isi'nya..tau.. Oklah... Dalam  entri yg lepas{Part 1 7 Part 2}dah macam2 story dah aku share...Yg ni sambungannye pulak..:PERISTIWA ITU yg aku maksudkan<<<

       Macam biase dalam setiap sesi MSK ni, pasti ade  xtvt  kembara..[membelah badai & samudera..ceh3x..]lau join aktvt ni, benda yg kita x pernah join  n buat pun kita "terboleh" buat...hahhaaha!! teringat mase sesi 1/2009...
   Di pendekkan cerita, selesai aktvt kembara tgahari tu, dapatlah rehat 1jam lebih,, petg tu dalm kul 2.00 aktvt berjalan seperti biase.. untuk kali ni, pergerakan para pelajar adalh berdasarkan kumpulan yg telah d beri  dan mereka perlu membuat latihan persembahan Mlm Kebudayaan malm tu....
 Almaklumlah sedang "bercuti" aku jadi 'mood out' plak nak handle d org, tambahan pulak d org pun tga keletihan dan  paling mencabar mata ni... diaorg pun same mcm Fasinya jugak, tooooo sleepy..hahahahaa!!!
heyy!!! sabo je lah!!! Tapi nasib baiklah d org ni sporting je, dlm mengantuk n letih tu ade semangat nak wat rehearsal untuk mlm  persembahan  nanti...chaiyok3x!!! la korg...
    Sambil2 tu aku tolong mereka ni wat  costume  yg nak d gunakn malam nanti.. gitu-gini; jam 7 malm da berkemas2 untuk mkn mlm n solat maghrib..." Jam 8 .45mlm kamu semua dah berkumpul dalm DSG ye"

sekadar hiasan jek..

Aku pun tak tahu "hantu" ape  yg merasuk aku malam tu menyebabkan aku jadi 'HOT' je malam tuh!!!Selesai persembahan  daripada anak2 buah aku{kumpulan 7} aku terus duduk d luar dewan dan terdengar satu 'suara' hamba Allah tu meminta agar semua pelajar balik ke asrama masing2,THANKS sangat kat Hamba Allah tu... :) aku tgok jam, 11.22pm, dalam hati ni cuma berkata, baguslah, dapatlah diaorg rehat lame sikit berbanding malam2 sebelumnya... Siang td pun dah keletihan aktvt kembara...
    Eh5x..!!!! Datang pulak suara dari belakang minta mereka2 ni semua,"patah balik!!, masuk dewan semula!!! Perghhh!!! Kesiannya diaorg, ade yg dah masuk dorm, d panggil semula... Selidik punya selidik, just nak bergambar je!!! Gedik la bahagian Media n Fotographer tuhhh!!!Esok2 x boleh ke?????


Aku pun x  tahu macam mane 'Perasaan' marah yg wujud dalam hati td telah aku zahirkan dgn kate2 yg tanpe aku sedar aku berjalan masuk kedalam dewan dan 'sound' la mamat yg sorg nih, yg sibuk suruh mereka berpatah balik td!!  Rasenya aku taklah menggunakan kata2 yg  kesat, ini d akui oleh pelajar yg berada d tempat kejadian yg betul2 berada di depan aku malam tu..."Kak, Abg tu yg lebih2, kesian akak, nasib baik tak kene mase dye baling mikrofon tuh..."

Secara jujurnya, malam tu, aku hampir2 terkena balingan mike dari  hamba allah tersebut...,dalam pada itu, aku terdengar ade yg cakap, "memang dah lame aku aim  dia nih!!" dah tahu aim dgn aku kenapa tak luahkan je kat aku malam tu, fight ke!!Tumbuk ke!! Ni cakap belakang la beb!!! Bilal konon!!!hampehhhh!!   sementara tuh aku terdgr dentuman dinding dewan di tumbuk... fuyohhh dah macam ape dah malam tu, hey, sabo je lah, aku terpakse control keadaan dgn menyatakan,"Jage sikit adab dgn org perempuan!! x reti2 nak hormat ke?? macam mane nak DIHORMATI  TAPI DIRI SENDIRI TAK MENGHORMATI??!!!"  Tapi ayat mamat tu yg paling tak bole blaa...hahahahaha!!!* "So, ko nak salahkan aku!!!" >> Aku pun jawab, "Of coz!!"<<Mungkin mamat tu bengang agaknye, dye terus keluar meninggalkan dewan...

p/s:* Ayat tu menjadi 'mainan' rakan2 dalam dorm n kelas untuk sem kali ni..  : D

Pastu aku terus keluar dari dewan dan menangis sepuas-puasnye...kerana memikirkan diaorg yg tga keletihan, tapi d perlakukan sedemikian, itu tak termasuk dgn peristiwa petg semasa rehearsal kat dewan td...Tapi malas nak 'perbesarkan'...dan malas nak tulis kat entri ni...





 





No comments:

Post a Comment